Dziennikarstwo nie zamyka się dzisiaj jedynie w prasie, czy telewizji. Najdynamiczniej rozwija się w internecie, gdzie funkcjonuje w postaci newsów, artykułów (także artykułów sponsorowanych, które jako forma wypowiedzi łączą cechy reklamy oraz publicystyki), materiałów prasowych (PR) oraz przekazów video.
Redakcja tekstów jest bardzo ważna, bo pozwala promować swoje usługi oraz produkty na szeroką skalę, nie tylko w standardowych formach, ale również gwarantując długotrwałe przywiązanie klienta oraz wchodzenie z nim w interakcję poprzez prowadzenie bloga firmowego, wysyłanie do portali o zasięgu ogólnopolskim informacji prasowych, redagowanie artykułów sponsorowanych.
Dając Klientowi coś więcej poza nawet bardzo ciekawą reklamą, mianowicie konkretną wartość merytoryczną, sprawiamy, że burzymy skrupulatnie zbudowany przez niego mur, stanowiący ochronę przed niechcianymi formami promocji. Czytelnik bloga, czy artykułów sponsorowanych o wysokiej wartości merytorycznej, jest skłonny obdarzyć zaufaniem daną firmę, decydując się na jej usługi lub produkty. To jedna z najprostszych dróg przekonania nieprzekonanych. Często dużo skuteczniejsza niż kampania banerowa.