czerwiec 1, 2012Jak przekonywać? Odpowiedz sobie na pytanie, co Ciebie przekonuje

Jako osoby sprzedające dany produkt nie jesteśmy obiektywni w naszych sądach. Zazwyczaj nie potrafimy wyjść poza własne przekonania, oddzielić się od już wypracowanego poglądu, który mówi nam, że dany produkt czy usługa są warte zakupu. To, że wierzymy w swój biznes, to oczywiście nic złego. Dzięki bowiem tej wierze jesteśmy w stanie funkcjonować i inwestować w to, co ma dla nas zarobić. Z drugiej strony jednak często nie decydujemy się na rozwiązania, które mogą podnieść nasze dochody, bo sami mylnie sądzimy, że są nieskutecznie. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest porzucenie sceptycyzmu w stosunku do współpracowników, z jakimi pracujemy oraz wyrobienie w sobie poczucia przekonania do tego, ze droga biznesu, jaką wybraliśmy jest odpowiednia.

Obserwujmy swoje reakcje
Jako klienci reagujemy na różny sposób na oferowane nam propozycje. Często do pewnych inicjatyw podchodzimy z entuzjazmem, do innych z niedowierzaniem, a jeszcze inne na samym wstępie odrzucamy. Zazwyczaj nie wiemy, dlaczego tak się dzieje. Mało tego, niewiadome jest dla nas to, w jaki sposób decyzje podejmują inni. Nie jesteśmy w stanie wyjść z własnej skóry, odrzucić własnych przekonań i zabawić się w psychologa. Tę rolę dla nas odgrywa copywriter, który poprzez odczytywanie potrzeb grupy docelowej jest w stanie odpowiedzieć dokładnie na ich potrzeby.

Jeśli wierzysz w produkt, sprzedasz go
Nieważne, co chcesz sprzedawać: produkt, usługę, pomysł. Jeśli osobiście w nią wierzysz, a Twojej wiary nie sposób łatwo podważyć i nią zachwiać, prędzej, czy później uda Ci się zainteresować swoich Klientów produktem.

Dlatego już teraz zapytaj siebie, czy wierzysz w swój produkt? Czy jesteś pewny jakości swojej usługi? Czy głęboko wierzysz, że Twoja propozycja, Twój pomysł są dobre?

Nawet jeśli początkowo udaje się dobrze prowadzić biznes, w który się nie wierzy, to zawsze przychodzi czas, kiedy sprzedaż jest gorsza, a samo przedsiębiorstwo zaczyna przynosić straty. Jeśli coś nie zmieni się w nas samych jako właścicielach oraz nie uda się zmotywować sprzedawców, wystarczy krótki czas, by już nie mieć czego ratować.

Zasada udzielania się nastroju
Dlaczego tak ważne jest byś był przekonany do produktu, który sprzedajesz? Jest jeszcze jedna ważna cecha, która to potwierdza. Mianowicie: nastrój. Twój nastrój zwłaszcza w kontakcie osobistym udziela się drugiej osobie. Nie od dzisiaj wiadomo, że osoby pozytywnie nastawione, energiczne, zdecydowane, są lepszymi sprzedawcami. Nawet jeśli spotykasz się z kontrahentem, który ma gorszy dzień, to najprawdopodobniej Twój entuzjazm zwiększy szansę na podpisanie dobrego kontraktu, zapewnienie sobie dobrych warunków współpracy, itd.

Dodatkowo duże znaczenie mają także warunki otoczenia, w jakim przychodzi nam przekonywać innych. Czasami wystarczy przekąska, miła dla ucha muzyka, by łatwiej poddać się siły perswazji. Jak to wszystko wykorzystać na stronie internetowej? Najbardziej oczywista jest możliwość połączenia grafiki, słowa z muzyką. Są jednak też inne sposoby, o których Ci chętnie opowiem, gdy zdecydujesz się ze mną skontaktować.