Copywriter to nie dziennikarz, to również nie sprzedawca w klasycznym wydaniu. Copywriterowi bliżej do iluzjonisty, czy inaczej artysty na deskach teatru. Klient siedzi, ogląda, jest zaskoczony, ale kiwa głową w geście „tak” i dobrze się bawi. Kupuje mimochodem: kieliszek dobrego wina i czasami nie w pełni świadomie robi dalsze zakupy. Wprawiony w dobry humor, patrzy na otaczające go propozycje przychylniejszym okiem.
Każdy z nas lubi zakupy. Cieszą nas okazje i możliwość nabycia produktu w okazyjnej cenie. Równie mocno jak denerwują natarczywi sprzedawcy, którzy zamiast prezentowania produktów, nachalnie sięgają do naszych kieszeni. Sztuka sprzedaży to bowiem sztuka wpływu na drugą osobę. Odczytywania jej myśli i pragnień, jednak z uniknięciem efektu pozbycia się, w ocenie klienta, czegoś cennego: pieniędzy. Skuteczne teksty udowadniają, że wydatek jest niezbędną inwestycją, która się zwróci pod postacią dobrego humoru, lepszego wyglądu, większej świadomości, itd. Copywriter potrafi przechylić szalę zdecydowanie na stronę korzyści, uprzedzając ewentualne wątpliwości, tak by „kup teraz” było bardziej kuszące niż czerwony kwadrat w górnym prawym rogu ekranu.
Czego potrzebuje copywriter?
Wiary i przekonania, że praca, jaką decyduje się wykonywać, jest dla niego. Decyzji nie należy podejmować w kategorii „spróbuję”, ale „nie wyobrażam sobie pracy nigdzie indziej”. Copywriting i pisanie tekstów reklamowych to sztuka, która wyrasta z pasji. Potrzeba
- pragnienia, stanowczości i ciągłej pracy na sukces. Tylko oddając się czemuś w pełni, można uzyskać upragnione efekty. Nie można być copywriterem po godzinach, przez chwilę. Copywriterem się jest przez cały dzień. Nigdy nie można być bowiem pewnym, że genialna myśl nie zaskoczy o 12 w nocy, czy w teoretycznie wolny od pracy weekend. Potrzeba także sporo wiary, że się uda i że nie zabraknie nigdy pomysłu na własny biznes.
- odpowiedniego podejścia: będąc copywriterem, jest się, czy tego się chce, czy nie chce i jak bardzo to określenie się nie podoba, sprzedawcą. Rolą copywritera jest sprzedawanie tekstów. Przez perswazyjne teksty wiedzie droga na szczyt. Dla Klienta, Kontrahenta i copywritera.
- obszaru, w jakim czuje się najlepiej. Copywriter może być mistrzem w tworzeniu sloganów, w redagowaniu opisów produktów, ofert sprzedaży. W Napiszemy.pl każdy jest odpowiedzialny za to, w czym się czuje i w czym sprawdza się najlepiej. Jako współpracownicy wspieramy się i jesteśmy dla siebie najostrzejszymi recenzentami. To sprawia, że możemy być skuteczni.
- ciągłej nauki – copywriter nigdy nie przestaje się dokształcać, ciągle się uczy. Jego zadaniem jest ciągłe poznawanie natury ludzkiej, przypatrywanie się sposobom promocji oraz argumentom, jakie decydują o zakupie. Copywriter, by sprzedać, musi wiedzieć, jak ludzie kupują i dlaczego kupują właśnie te, a nie inne produkty. Musi być otwarty na to, by ciągle weryfikować swoją wiedzę.
- dobrej oceny rzeczywistości i własnej osoby – copywriter, by mógł cokolwiek za pośrednictwem słów sprzedać, musi być perfekcyjny podczas dokonywania researchu. Zanim napisze, musi dokładnie przeanalizować temat, poznać potrzeby danej grupy docelowej…To czasochłonna praca. Dlatego dobry copywriter się ceni i nie pracuje jak maszyna. Musi mieć odpowiednią motywację finansową, by zacząć pracę. Tak jak każda osoba, która podejmuje się danego zadania, by czerpać z niej dochód.
Copywriting jest jak dobrze dopasowane buty. Źle dobrany nie może być skuteczny. Choćbyśmy stanęli na głowie, nie zapomnimy, że na naszych stopach leży uwierające, za ciasne obuwie. Musimy je zdjąć i dać sobie spokój. W ten sposób otwieramy się na nowe. Bez odcisków i deptania przez konkurencję po piętach. Dobry copywriting pozwala się nosić marce wygodnie. Zapominając o gorsetach i niewygodnych rozwiązań, a wybierając oferty szyte na miarę.